9.2.2017

Uusi Granlund Manager saa kiitosta käyttäjiltään

Yli 80% käyttäjistä tyytyväisiä käyttöliittymän monipuolisuuteen.

Granlund Manager uudistui marraskuussa 2016. Muutosten taustalla oli pitkään tehty kehitystyö, jonka keskiössä oli käyttäjäkokemuksen parantaminen. Noin kuukausi lanseerauksen jälkeen käyttäjiltä tiedusteltiin kyselytutkimuksen avulla kokemuksia uudistuksesta.

- Koska ohjelmiston käyttäjäkokemus on ollut uudistuksen keskiössä, halusimme antaa heille mahdollisuuden kertoa näkemyksensä tehdyistä asioista, kertoo tuotepäällikkö Jenni Rusama.

Kysely toteutettiin joulukuun 2016 ja tammikuun 2017 aikana ja sen tietoja käytetään Granlund Managerin edelleen kehittämiseen.

- Saimme mielettömän määrän vastauksia, mikä kertoo paljon siitä, miten tärkeä ohjelmisto on käyttäjilleen ja kuinka uudistus vaikuttaa moniin ihmisiin. Vastaajista lähes 80 prosenttia käyttää Manageria päivittäin tai viikottain, eli he ovat kehitystyön kannalta erityisen tärkeä porukka, Rusama summaa.

Kehitysehdotuksia ja kiitoksia

Tutkimuksen alkaessa uusi käyttöliittymä oli ollut käytössä vain alle kuukauden. Suurin osa vastaajista kertoi kuitenkin käyttäneensä uutta käyttöliittymää ja ensikokemukset koettiin suurelta osin positiivisiksi.

- Vastauksista on nähtävissä, että muutosten koettiin tuoneen ohjelmistoon toivottuja muutoksia. Toki kehitettävääkin löytyy ja näiden asioiden esilletuominen asiakkaidemme suulla on meille tuotekehityksessä tärkeää, Rusama summaa kyselyn tuloksia. 

Erityisesti käyttöliittymän monipuolisuutta kiiteltiin – yli 80 prosenttia käyttäjistä oli tältä osin uudistukseen melko tai täysin tyytyväisiä. Myös käyttöliittymän helppous sai kiitosta noin 75 prosentilta vastaajista. Suurimmaksi kehityskohteeksi nousi nopeus.

- Nopeus on asia, johon kehitystyössä täytyy kiinnittää jatkossakin huomiota. Käyttäjäkokemus sujuvoitui paljon uudistuksen myötä, mutta tähän on satsattava vielä lisää.

Asiaskastuki palvelee ongelmatilateissa

Rusama korostaa, että kehitystyötä ohjelmiston suhteen tehdään jatkuvasti ja asiakkaita autetaan ja kuunnellaan mielellään.

- Haastavat tilanteet auttavat meitä eteenpäin. Asiakaspalvelumme on auki jokaisena arkipäivänä ja toivommekin, että asiakkaat ovat sinne yhteydessä aina, kun kaipaavat apua ohjelmiston käytössä. Meillä koko porukka on saman katon alla, niin asiakaspalvelu, tuotekehitys kuin ohjelmistokehittäjätkin. Tämä mahdollistaa sen, että palaute on nopeasti koko Manager-tiimin tiedossa, Rusama korostaa.