28.1.2018

S-ryhmä ottaa käyttöönsä Granlund Managerin

Järjestelmäuudistuksessa ovat mukana kaikki S-ryhmän 20 alueosuuskauppaa sekä SOK:n tytäryhtiöt.

S-ryhmä ottaa Granlund Managerin käyttöönsä valtakunnallisesti vuoden 2018 aikana. Järjestelmäuudistuksessa ovat mukana kaikki S-ryhmän 20 alueosuuskauppaa sekä SOK:n tytäryhtiöt.

Lopullisessa laajuudessaan Granlund Manager tulee tehostamaan kiinteistön huollon, ylläpidon ja kunnossapidon hallintaa yli tuhannessa S-ryhmän kohteessa. Ensimmäisenä Manager otetaan käyttöön Pirkanmaan osuuskaupassa tammi-helmikuussa.

”Sen jälkeen etenemme käyttöönottosuunnitelman mukaisesti niin, että kaikki kohteet ovat Managerissa tämän vuoden sisällä”, kertoo Granlund Managerin myyntijohtaja Hannu Tuovinen. ”Manager tulee toimimaan lähes tuhannessa myymälässä ja sadoissa muissa kiinteistössä, kuten hotelleissa, logistiikkakeskuksissa ja ravintoloissa.”

Paikallista palvelua yhdenmukaisen toimintamallin luomiseksi

Granlundin valttina S-ryhmän järjestämässä tarjouskilpailussa oli moderni ratkaisu, johon kuuluvat toimivat järjestelmäintegraatiot. Manager-ohjelmisto hakee ja jakaa tietoa eri järjestelmistä. Merkittävä etu yhteistyössä on myös Granlundin valtakunnallinen palveluverkosto.

Järjestelmätoimituksen koordinoinnista vastaa SOK, joka tarjoaa tietojärjestelmien lisäksi ylläpidon ja energiahallinnan palveluja alueosuuskaupoille.

”Tähän asti S-ryhmällä on ollut käytössään kaksi eri järjestelmää. Nyt tuomme kaiken olemassa olevan tiedon Manageriin ja haemme hyötyjä löytämällä yhtenäisiä toimintamalleja kaikille S-ryhmän osuuskaupoille”, kertoo SOK Kiinteistötoimintojen kehityspäällikkö Pasi Lindholm.

Osuuskaupoissa on ollut jo havaittavissa innostusta, ja odotukset ovat korkealla.

”Siinä missä alueosuuskauppoja on 20, myös Granlundin palveluverkko on valtakunnallinen ja sisältää 20 toimipistettä ympäri Suomen. Granlund kykeneekin palvelemaan S-ryhmän alueosuuskauppoja paikallisesti niiden toiminta-alueilla.”

Mobiilisovellus mahdollistaa liikkuvan työn

S-ryhmä on ottanut käyttöönsä Granlund Managerin huollon, ylläpidon ja kunnossapidon hallintatyökalut, kuten palvelupyynnöt ja käyttöpäiväkirjan. Lisäksi laajassa organisaatiossa hyödynnetään ohjelmiston mobiilisovellusta.

”Android- ja iOS-käyttöjärjestelmissä toimiva mobiilisovellus on ehdottoman tärkeä lisä kiinteistöjen huoltoon ja ylläpitoon”, Tuovinen toteaa. ”Mobiilisovellus tukee liikkuvaa työtä S-ryhmän koko palveluverkostossa, johon kuuluu paljon esimerkiksi paikallisia alihankkijoita.”