31.3.2017

Liiketoimintapäivä kokosi yhteen Granlund Manager -asiantuntijat

Granlund Manager -tiimi kokoontui yhteisille liiketoimintapäiville maaliskuun lopussa. Tiimi on vahvistunut viimeisen vuoden aikana eri puolella Suomea ja tällä kertaa mukana oli aikaisempaa vahvempi edustus tytäryhtiöistä. Moni oli tilaisuudessa mukana ensimmäistä kertaa.

- On tärkeää koota koko jengi yhteen ja käydä asioita saman pöydän ääressä läpi, jotta voimme yhdessä keskustella onnistumisista sekä tulevista suunnitelmista. Samalla saamme tekijöille kasvot ja keskusteluyhteyden auki yhdeksi päiväksi ilman sähköpostirumbaa. Mahtavaa oli erityisesti se, että olemme vahvistuneet niin merkittävästi eri puolella Suomea, mikä näkyi osallistujissa. Palvelemme asiakkaitamme entistä paremmin, Granlund Manager palveluiden liiketoimintajohtaja Veikko Martiskainen kertoo.

Päivän aikana summattiin viime vuoden liiketoimintaa ja onnistumisia. Samalla palkittiin myös tiimiläisiä, jotka ovat onnistuneet työssään erityisen hyvin.

- Meillä oli viime vuonna liiketoiminnallisesti hieno vuosi, jonka yksi suuri onnistuminen oli asiakkailta kiitosta saanut käyttöliittymäuudistus. Liiketoimintamme myös kasvoi kotimaassa ja kansainvälinen toiminta saatiin hyvin käyntiin, joten tältä pohjalta on hyvä ponnistaa tähän vuoteen. Olemme yhdessä asettaneet isoja tavoitteita myös tälle vuodelle ja oli ilo nähdä, että näiden saavuttamiseen tiimi työskentelee motivoituneesti, kiteyttää osastojohtaja Jack Westrén-Doll.

BIM2FM tulee myös kiinteistönpitoon

Liiketoimintapäivä tarjoili monipuolisen kattauksen Granlund Manager –aiheita. Kansainvälisen ohjelmistoliiketoiminnan kehittyminen, uusi visuaalinen ilme sekä asiakkuustoiminnan kehittäminen nousivat aktiiviseen keskusteluun.

- Meillä on täällä aina melko tiivis ohjelma, mikä on sinänsä positiivinen ongelma, joka kertoo, että teemme valtavasti työtä Granlund Managerin ja palveluidemme kehittämiseksi, Martiskainen kertoo.

Granlund Manager -palveluista keskusteluun nousivat auditointi, kuntapuolen kiinteistönhoidon mitoitus sekä käyttäjätyytyväisyyttä korostava Granlund Pulse. Tulevaisuuteen katsottiin erityisesti BIM2FM -aihetta käsiteltäessä.

- Granlund on nostanut Granlund 2020 –strategiassaan yhdeksi tärkeimmäksi toimintamallikseen edelläkävijyyden. Siksi kehitämme myös Granlund Manageria siihen suuntaan, että jo tämän vuoden lopulla tietomallien hyödyntäminen on ohjelmistollamme mahdollista. Haluamme liittää palvelupyynnöt, laitteet ja järjestelmät sekä energiatehokkuuden ja suorituskyvyn tiloihin tietomallinnuksen tarjoaman visuaalisuuden avulla, Martiskainen summaa.

Granlund Manager Mobile – sovellus parantaa käyttäjäkokemusta

Granlund Managerista on jo pitkään ollut selainpohjainen mobiiliversio, mutta tänä keväänä markkinoille tuodaan myös aito mobiilisovellus, joka tuo mukanaan myös uudenlaisen mobiilin toimintamallin kiinteistönpitoon.

- Kiinteistöpidon mobiili toimintamalli mahdollistaa julkaistavan Granlund Manager Mobile -sovelluksen kokonaisvaltaisen käytön. Tarkoituksena on tarjota asiakkaalle palvelua, joka mahdollistaa toiminnan kehittämisen ja kokonaan uuden työskentelytavan, kiteyttää sovelluksen kehittämisessä  mukana ollut Aappo Niikko.

Käyttäjiä on kuunneltu vahvasti mobiilisovelluksen kehittämisessä – kiinteistöpäälliköt ja huoltomiehet ovat olleet jakamassa kokemuksiaan tuotteen kehittämiseksi. Käyttäjäkokemukset ovat vaikuttaneet sovellukseen konkreettisesti.

- Olen haastatellut ohjelmistomme käyttäjiä saadakseni käsityksen todellisista käyttötapauksista. Olemme esimerkiksi kysyneet huoltomiehiltä, mikä heille on tärkeää ja miettineet, miten voimme haasteet ratkaista. Kyse on vaikkapa niin konkreettisesta asiasta, että työntekijällä on työn suorittamisen jälkeen rasvaiset kädet eikä sovellus saa sammua sillä aikaa, kun kädet käy pesemässä, kiteyttää käyttöliittymäsuunnittelija Sanna Grönlund.

Uusi palvelu Granlund Manager Sport

Päivä päättyi uuden Granlund Manager Sport –palvelun esittelemiseen.

- Kyseessä on tuoteperheemme uusin ratkaisu, joka on suunniteltu työkaluksi uimahalli- ja kylpyläkiinteistöjen ylläpitoon. Kehitimme sen yhteistyössä Urheiluhallit Oy:n kanssa, joka palvelee 10 prosenttia kaikista Suomen uimahallikävijöistä. Sport on erinomainen esimerkki loistavasta yhteistyöstä asiakkaan kanssa, jossa olemme yhdessä ratkaisuja etsien luoneet tuotteen, joka palvelee kokonaan uutta asiakaskuntaa, kiteyttää Sportin kehittämisessä mukana ollut myyntipäällikkö Marko Laitio.