27.10.2017

Hotelli Helkan palvelupyyntöjen käsittely tehostunut Granlund Manager Mobilella

Granlund Manager ja sen mobiilisovellus ovat olleet käytössä Hotelli Helkassa Helsingissä vuoden alusta. Erityisesti järjestelmä on tehostanut palvelupyyntöjen käsittelyä. Lisäksi Helkassa on käytössä huoltokalenteri ja PTS-suunnitelma sekä käyttöpäiväkirja ja energiakulutuksen seuranta.

”Saimme Granlundilta juuri meille sopivan paketin aina lähtötilanteen kartoitusta myöten”, kiittelee Helkan hotellipäällikkö Thomas Högdahl. ”Ennen käytimme yksinkertaista nettipohjaista huoltopäiväkirjaa, mutta kun sen ylläpito loppui, halusimme miettiä kattavampaa ratkaisua, jolla saisimme dokumentit talteen, pitkäjänteisen huoltosuunnitelman ja apua budjetointiin.”

Palvelupyyntöjen hallinta parantaa hotellin palveluja

Helkassa – kuten kaikissa hotelleissa – palvelupyyntöjen määrä on poikkeuksellisen suuri.

”Hotelleissa on paljon huoneita ja käyttäjiä, ja niinpä Helkassakin huoltoyhtiölle tehdään yli 100 palvelupyyntöä kuukaudessa, mikä on enemmän kuin useimmilla toimialoilla 10 kohteessa”, toteaa Granlundin ylläpidon asiantuntija Joonas Alakomi.

”Yli 150 huoneeseen mahtuu aikamoinen määrä saranoita, lukkoja ja lamppuja, joiden vioista ilmoittaa vieraiden lisäksi laaja kirjo käyttäjiä aina kerroshoitajista huoltoyhtiöön ja hotellinjohtajaan”, Högdahl kertoo. ”Henkilökuntamme on jatkuvasti liikkeellä hotellin käytävillä, joten noin 90 prosenttia kaikista palvelupyynnöistä tehdään puhelimella. Ilmoittaminen Granlund Manager Mobilella on niin nopeaa ja helppoa, etteivät asiat pääse unohtumaan.”

Tehokas palvelupyyntöjen käsittely pitää ylläpidon laadun kohdallaan.

”Manager on toiminut suuren palvelupyyntövolyymin hallinnassa ja seurannassa erittäin hyvin ja tuonut Helkan huoltotoimintaan jatkuvuutta”, Högdahl toteaa. ”Voimme käyttää järjestelmää myös vieraidemme palvelussa ja kertoa nopeasti esimerkiksi vaihdetusta lampusta. Se antaa hyvän kuvan hotellin toiminnasta. Lisäksi omistajallamme NNKY:llä on pääsy järjestelmään ja mahdollisuus seurata kiinteistön tilannetta.”

Huoltoyhtiö arvostaa toimivaa työkalua

Huoltoyhtiössä ollaan tyytyväisiä siihen, miten hotellin väki on oppinut käyttämään Manageria.

”Meidän työtämme on helpottanut paljon, että lähes kaikki palvelupyynnöt lähetetään Managerin kautta”, kertoo SamuNova-huoltoyhtiön omistaja Samu Kolehmainen. ”Se on tuonut kiinteistönhoitoon kokonaisuudessaan selkeyttä ja helpottanut töiden järjestelyä. Voin esimerkiksi valmistella seuraavan päivän töitä jo edellisenä iltana. Myös Mobilen käyttöliittymä on simppeli ja sisältää kaikki tarvittavat ominaisuudet, kuten palvelupyyntöjen määrittelyn kiireellisyysluokkien mukaan.”