Urheiluhallit Oy, Helsingin kaupunki

Granlund Manager Sport

Urheiluhallit Oy hallinnoi Helsingissä 7 uimahallia ja palvelee 10 % kaikista Suomen uimahallikävijöistä. Yhdessä Urheiluhallit Oy, Granlund sekä Helsingin, Espoon ja Turun kaupungit kehittivät Granlund Manager Sport -kiinteistön ylläpitojärjestelmän, joka huomioi uimahallien ja kylpylöiden tekniset erityispiirteet, tilat ja vaatimukset sisäolosuhteille.

Suunnitelmallisuutta ja läpinäkyvyyttä ylläpitoon

Granlund Manager Sportin avulla uimahallien ylläpitoon liittyvää tietoa kerätään ja jaetaan johdonmukaisesti sähköisessä muodossa. Käytössä on runsaasti räätälöityjä työkaluja, esimerkiksi altaiden vesimäärän ja lämpötilojen hallintaan sekä säännöllisiin veden laadun mittauksiin.

”Aikaisempiin työkaluihimme verrattuna Granlund Manager Sport sisältää esimerkiksi palvelupyynnöt, käyttöpäiväkirjan ja dokumentit”, kertoo Urheiluhallit Oy:n kiinteistöpäällikkö Ville Nummelin. ”Toimintaamme on tullut kauan kaivattua suunnitelmallisuutta ja läpinäkyvyyttä, ja voimme esimerkiksi osoittaa eri sidosryhmille huoltotehtävien vasteajat ja päivittäisen työmäärän. Käsittelemme eri halleissa 150–200 palvelupyyntöä kuukaudessa.”

Mobiili toimintamalli ohjaa palvelupyynnöt nopeasti oikealle henkilölle.

Sport toimii selaimella ja mobiilisti eikä vaadi asennuksia tietokoneelle tai puhelimeen. Tulossa on myös mobiiliapplikaatio.

”Ohjelmiston toimivuudesta kertoo, että peruskäyttäjätasolla meidän ei ole tarvinnut juuri kouluttaa henkilökuntaa”, Nummelin toteaa. ”Erilaisia käyttäjärooleja on riittävästi, ja Sportia käytetäänkin meillä erittäin aktiivisesti. Sport sujuvoittaa kiertävien laitosmiestemme arkea, helpottaa omassa työssäni raportointia ja PTS-tietojen ylläpitoa sekä auttaa johtoa kehittämään toimintaa pitkäjänteisesti. Kaikkien ajankäyttö on parantunut, ja tieto ohjautuu suoraan oikeille ihmisille.”

Lue koko referenssitarina.

Kiinteistöpäällikkö Ville Nummelin Urheiluhallit Oy

”Aikaisempiin työkaluihimme verrattuna Granlund Manager Sport sisältää esimerkiksi palvelupyynnöt, käyttöpäiväkirjan ja dokumentit.

Toimintaamme on tullut kauan kaivattua suunnitelmallisuutta ja läpinäkyvyyttä, ja voimme esimerkiksi osoittaa eri sidosryhmille huoltotehtävien vasteajat ja päivittäisen työmäärän. Käsittelemme eri halleissa 150–200 palvelupyyntöä kuukaudessa.”